سکسکه جنین در بارداری ؛ طبیعی یا غیرطبیعی؟

منظور از سکسکه جنین در بارداری چیست؟

سکسکه‌های جنین در حقیقت حرکات کوچک دیافراگم او در زمانی است که او شروع به تمرین تنفس می‌کند. زمانی که جنین نفس می‌کشد، مایعی به نام آمنیوتیک وارد ریه‌های او شده و منجر به انقباض دیافراگم در حالت تکامل خواهد شد و این وضعیتی است که سکسکه جنین در رحم مادر رخ می‌دهد. به گزارش مجله پزشکی آسان طب سکسکه جنین یک حرکت سریع و تکراری است که مادران قطعا متوجه آن خواهند شد. برای تمایز دادن میان سکسکه و ضربه نوزاد باید گفت که در برخی موارد جنین ممکن است از وضعیتی مانند چیز سرد یا گرم خوردن، احساس ناراحتی کرده و حرکت کند. این حرکات معمولا در بخش‌های مختلف شکم رخ داده و به محض تغییر موقعیت، امکان توقف این حرکات وجود دارد. این حرکات ضربه یا لگد زدن جنین را نشان می‌دهند، اما در برخی موارد، شما کاملا بی‌حرکت هستید و در بخشی از شکم خود حرکات ریز و تکراری را تجربه می‌کنید که در این حالت به احتمال زیاد کودک شما سکسکه می‌کند.

راه‌هایی جهت کاهش سکسکه و آرامش به جنین

سکسکه جنین در بارداری

همانطور که گفته شد سکسکه جنین در بارداری کاملا طبیعی است، اما گاهی اوقات تداوم این حالت آزار دهنده می‌باشد، بنابراین شما می‌توانید با انجام حرکات زیر به کودک خود آرامش دهید:

  • پیاده روی کردن می‌تواند حرکات جنین ناشی از سکسکه را کاهش داده و موجب آرامش کودک شما شود. در برخی از موارد این کار حتی می‌تواند موجب خوابیدن کودک نیز شود.

منبع: آسان طب


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 8 ارديبهشت 1398برچسب:سکسکه جنین در بارداری, | 10:11 | نويسنده : Bahar |